söndag 9 augusti 2009

Skapandet av en personlig PacMan - Del 1

Jag bestämde mig för att skapa en personlig bild till min blogg. Eftersom jag äter hela tiden fick det bli PacMan. Här följer nu skapandet av honom, i text och bild.

English:
I decided to do a personal picture for my blog. Since I eat all the time, I thought PacMan would be a good choice. Here follows the creating process, in pictures and text.



Först och främst skapade jag en cirkel, vilket var relativt enkelt då jag precis hade börjat med Kirby. Så det var bara att kopiera honom.

English:
First of all, I created a circle. It was pretty easy, since I was making Kirby at the same time, so I only had to copy him.



Sedan gav jag honom en mun i lämplig storlek. Men en helt vanlig PacMan är inte så personligt, så jag tänkte ge honom glasögon, precis som jag själv har.

English:
After I've finished the circle, I gave him a mouth. But a regular PacMan isn't very personal, så I thought I should give him glasses, just like I have myself.



Tyvärr var det inte särskilt enkelt att få dom att se bra ut. Trots att jag försökte på flera sätt. Så jag skippade glasögonen och började skapa en hatt. Men hur det går med den får ni se i Del 2

English:
Unfortunately, it wasn't very easy to make the glasses look good. So I decided to skip them, and create a nice hat. You'll see how that turns out in Part 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar